Väldigt obehaglig ritt..

Tanken igår var en ordentlig hoppträning med Ljosar. Red fram ute märkte att det blev lite styltor men inte hemskt mycket, skrittade fram på volten i skritt och travade ett halvt varv innan jag bytte varv. Han tog sådana bra steg var inte stel osv allt kändes perfekt och jan verkade vara så glad eftersom stt det var hinder ute. När jag rider snett igenom så saktade jag av till skritt och när Kom ut i det andra varvet går vi omkull i skritt.. Fy fan vad obehagligt det är att gå omkull!! Jag faller av och får min häl på min svank och jag kunde inte gå direkt.. Kollade igenom Ljosar så stt han inte hade gjort illa sig sedan så hoppade jag upp och mamma fick leda mig upp på Ljosar för att jag hade så ont.. Ljosar verkade inte vara påverkad utan han var lika glad som vanligt.. Men kul var det inte! 



Allmänt | |
#1 - - ɑ n n i k ɑ:

Höll också på att gå omkull en gång, då ponnyn jag red på och vi galopperade och han snubblade rejält. Det var riktigt läskigt, som tur fann han balansen snabbt så vi inte gick omkull och jag höll på att åka av.

Upp