Snott ifrån ponnysanning!

Vad heter hästen?Björkhems Ljosar
Tycker du att den ska heta något annat?!Nää! Det pasar han perfekt
Vad kallar du hästen? Ljosis,bebis osv..

Hur gammal är denHan fyller 24 år.. 
Vilket år/månad/dag föddes den? Oj det ko9mmer jag inte i håg.. 
Vilken färg har den? Black
Har den några tecken? Näää 
Hur hög i mankhöjden? 133 cm... 
Är det ett sto/valack/hingst? Valack <3 
Har du tävlat den i hoppning? jaa! 
Vilka klasser/hur högt? Med mig LD... 
Har du tävlat den i dressyr? Nää men vill! 
Vilka klasser? --

 

 

Är den tävlad fälttävlan?  N äää 
Vilka klasser? --
Är den tävlad i trav?--
Är den tävlad i galopp?--
Är den tävlad i något annat? Ja en liten skoj tävling, WE! 
Har den tävlat in några pengar? --
Hur mycket?--
Har hästen championatspoäng?--

 

 

Hur högt har du hoppat med den? 105 cm!!!! 
Är hästen bra på dressyr?För mig är han perfekt i dressyren, skulle kanske ha lite mer frammåt bjudning! 
Hur är den i skritten? Lite Loj! 
Hur är den i traven? Det är den bästa gångarten! Så fin!! 
Hur är den i galoppen? Han har en liten galopp men den är mysig!! 
Kan den skänkelvikningar? JA
Kan den öppna/sluta? jaa! 
Kan den galoppombyten? Ibland! 
Är hästen pigg? Från dag till dag!
Är hästen trög? Från dag till dag! 
Är hästen stark?Iblad.. 
Är hästen het?  Kan hända vid hoppnining! 
Bockar den? Ibland
Stegrar den? Det har hänt 1 gång! 
Sparkar den bakut? Ja det händer iblad! 
Skenar den ofta med dig/andra? Typ hela tiden med mig känns det som.. 

 

 Foto; lollo"


Är den tittig? han letar spöken ja! 
Har du badat tillsammans med den? Badat och badat.. Doppat hovarna gör vi ofta på sommare :) 
Har ni hoppat tillsammans?  ja
Har ni galopperat på en äng tillsammans? Jaa! På sommrarna gör vi det väldigt ofta <3 
Har den bra hoppteknik? Grym hoppteknik! 

Hur högt brukar du hoppa med den? Nu runt 40 cm efter hältan och han börjar bli gammal.. 
Hur ofta hoppar du den?  1 gång i månaden kanske just nu! 
Hur är den när den rids ut? Glad och pigg!
Tycker den att det är kul? Jaa!
Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? lite olika men piggare oftast ute! 
Står hästen i box? Ja! 
Går hästen på lösdrift? Nej!
Hur mycket och vad äter hästen?Han äter 8 kilo hösilage per dag,samt 1 halvt mått ( typ 1 halvt kilo) Kraft och 1 litet mått Glocusamin! 

 

 

Går den i hagen varje dag? jaa! 
I en stor eller liten hage?Ganska stor! 
Hur länge går den ute per dag?  Olika.. 
Gillar den att vara ute i hagen? JA
Har den vindskydd i hagen? Nej! 

 

Hur ofta rids hästen? Nästan varjedag! 
Är det en svår eller lätt riden häst? Svår ifall man ska arbeta han rätt!! 
Vem äger hästen?Jag är fodervärd men Ljosares ägare äger honom.. ;) 
Är hästen snäll i stallet?Hur snäll som helst! 
Kan hästen stå lös i stallet? Om man vill att han ska äta upp alla andras hö så ja.. 
Måste hästen vara uppbunden? Han måste inte men det rekomenteras! 
Är hästen lättlastad? Till ochfrån
Är den snäll att klippa? Vad jag vet!! 
Vad har den för sadel/sadlar? En allroundsadel! 
Vad har den för benskydd/benlindor just nu?Jag rider han på benlidor ibland just nu har jag blåa, röda och bruna! 

 


Vad har den för bett just nu? Ett 3 delat, hackamoore och ett pessoa! 
Tror du att hästen gillar dig?ja det tror jag han är så snäll och drar sig till mig.. 
Gillar du hästen? Du den hästen är mitt allt! 
Nämn en sak som är – – med hästen:att han tigger och tar godiset så snabbt så han kan bli biten.. 
Nämn en sak som är + med hästen: Så snäll häst ( VÄRLDENS BÄSTA) 
Har ni många minnen tillsammans? Extremt många!! 
Har du någon gång sagt ”jag älskar dig” till hästen?Varje gång jag är hos han!!

 

 Världens bästa<3
Allmänt | |
#1 - - ɑ n n i k ɑ:

Fin häst!

Upp